26.08.2014

Ei saa öelda, et Issand ei oleks mind sel suvel hoidnud. No jubedad ilmad on olnud üldiselt ju – külm ja märg või kuum ja kuiv. Aga mul on vedanud. Loivasin mööda ilma ringi – Issand saatis mulle ilmakese 25 kraadi tuulekesega. Istusin kodus, oli külm ja märg, nii kena ettekääne mitte aiatöödele siirduda. Viimasel laupäeval kõhklesin kas minna Pärnusse Operetipäevadele või Viljandisse Balti keti kontserdile. Läksin Viljandisse. Pärnus sadas terve kontserdi aeg, Viljandis hakkas sadama viimase loo korduse ajal. Pühapäeval käisime Pätakaga kanuutamas, ilm oli parim mida tahta – 20 kraadi sooja ja kuiv. (15 kilomeetrit oli ikkagi päris palju ühe kanuu seljas kühveldada, ilmast sõltumata.Järgmine suvi alles jälle.) Esmaspäevast läksin tööle, sajab juba teist päeva!

Vot siiani on korras. Aga  mis toimub minu aiamaal??? 

Ega ma ei hakka siin Issand, Sinuga kauplema või midagi, aga äkki Sa siiski mõtled natuke? No mida ma peaks tegema kõigi nende suvikõrvitsate ja spagetkõrvitsatega? Ma ju panin mõlemat ühe taime. Milleks siis kõik need kuhjad kõrvitsaid? Samal ajal kui kurgid, armas Issand, vaata palun korra kurke ka, kiduvad mis kole. Ja neid on oma 9 taime? Kurkidega ma teaks küll, mida teha!

Ok, lõpuks olen ma ikkagi tegude inimene. Pätakas miskipärast küll liigitab mind ei-inimeseks (ehk siis selleks tropiks, kes kõigi teiste inimeste initsiatiivi mida iganes ette võtta juba eos summutab). Eksib Pätakas, eksib!

Vot siin on minu ühe päeva, kordan, ühe päeva suvikõrvitsa saak:

20140826_193705

 

Ehk siis selge, et nendega tuleb midagi ette võtta, olgu või ükshaaval.

Seega riivisin ma ühe neist ära, segasin segamini 350 g jahu, paki kuivpärmi ja 150 ml veega, natuke soola riputasin ka. Panin pooleks tunniks kerkima. Siis 200 kraadiga ahju, pooleks tunniks umbes. 

20140826_200437

20140826_200732

Vot, sünnib süüa küll. Paljas suvikõrvits ju väga ei sünni. Üldse ma leidsin netist ikka hunniku retsepte, kuhu neid vilju veel suruda annaks. Nii et pole hullu Issand, kui sa mingil põhjusel ei saa kõrvitsatelt kurkidele ümber orienteeruda. 

One response to “26.08.2014

  1. aidivallik september 1, 2014, 3:21 p.l.

    Mul on siiralt hea meel, et sa jälle kirjutad. Muidu hakka siin juba mõtlema ei tea mida. Aga suvikõrvitsaid saab purki marineerida nagu kurke. Ja hapendada nagu kurke. Olen see suvi mõlemat teinud. Hapendamisel lähevad muide rutem hapuks kui kurgid (et soovitav ikka pärast paaripäevast seismist nahka panna), aga marineerituna püsivad väga head.

Lisa kommentaar

